Το βιβλίο Writing for Academic Purposes in English έχει σαν στόχο να αναπτύξει τις δεξιότητες των φοιτητών στον ακαδημαϊκό γραπτό λόγο μέσα από την επαφή με ποικίλα κείμενα και τη διδασκαλία διαφόρων ειδών γραπτού λόγου. Τα είδη του γραπτού λόγου που εξετάζονται είναι η περίληψη, η γραπτή αξιολόγηση διαφορετικών περιλήψεων, η σύνθεση παραγράφου, η σύνθεση γραπτής αναφοράς, η εργασία με ενσωμάτωση δευτερογενών πηγών, η σύγκριση και αξιολόγηση διαφορετικών απόψεων για το ίδιο θέμα, η ανάπτυξη και αξιολόγηση επιχειρηματολογίας.
Τα συγκεκριμένα είδη γραπτού λόγου μελετώνται μέσα από ποικίλα κείμενα, ακαδημαϊκά, επιστημονικά, δημοσιογραφικά, ομιλίες έτσι ώστε να εξοικειωθούν οι φοιτητές με διάφορα είδη κειμένων. Τα 7 κεφάλαια του βιβλίου οργανώνονται σύμφωνα με τα συγκεκριμένα είδη του γραπτού λόγου που παρουσιάζονται ενώ τα κείμενα του κάθε κεφαλαίου καλύπτουν θεματικές περιοχές όπως: ζητήματα σύγχρονης παγκόσμιας οικονομίας, μέσα μαζικής ενημέρωσης, Ευρωπαϊκής Ένωση, αντιμετώπιση κρίσεων υγείας, παγκοσμιοποίηση, ελεύθερη αγορά κλπ.
Τα 7 κεφάλαια έχουν σταθερή δομή και περιλαμβάνουν τα παρακάτω:
•Εισαγωγή/συζήτηση στο θέμα του κειμένου και στο είδος του γραπτού λόγου
•Διδασκαλία στρατηγικών κατανόησης κειμένου και γραπτού λόγου
•Ανάλυση υποδειγματικών μοντέλων γραπτού λόγου
•Αναλυτική παρουσίαση των χαρακτηριστικών του συγκεκριμένου είδους γραπτού λόγου και εξάσκηση σε αυτά
•Ανάπτυξη λεξιλογίου και συγκεκριμένων γραμματικών μορφών για κάθε είδος γραπτού λόγου
•Αναλυτικές οδηγίες με χρήση παραδειγμάτων για τις εργασίες των φοιτητών
•Επιπλέον ασκήσεις για αυτόνομη εξάσκηση των φοιτητών
DARREL INCE
Κατανεμημένες εφαρμογές και ηλεκτρονικό εμπόριο
απόδοση στα ελληνικά-επιστημονική επιμέλεια Κ.Γ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος για τα κατανεμημένα συστήματα που απαντούν στις ανάγκες των επιχειρήσεων και χρησιμοποιούν δικτυακή τεχνολογία – κυρίως τις τεχνολογίες του Διαδικτύου. Αυτό το βιβλίο περιγράφει την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών που αναδύθηκαν και ωρίμασαν τα τελευταία χρόνια, όπως οι διακομιστές Ιστού, η HTML,η Java, η CORBA και ηXML. Ειδικότερα μελετά ορισμένες πιο απαιτητικές εφαρμογές, όπου παρουσιάζονται προβλήματα απόδοσης και αξιοπιστίας. Το βιβλίο χρησιμοποιεί μια προσέγγιση "από κάτω προς τα πάνω" συζητά το μοντέλο πελάτη-διακομιστή και τα υποδείγματα κατανεμημένου υπολογισμού πριν προχωρήσει σε πιο εξειδικευμένες τεχνολογίες που αποτελούν παραδείγματα των γενικών αυτών αρχών. Το τελικό μέρος του βιβλίου καλύπτει πιο προχωρημένα θέματα, όπως η ασφάλεια Διαδικτύου, η συγχρονικότητα, οι πράκτορες και ο αφανής-κινητός υπολογισμός.
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της έκδοσης • Ισχυρά προσανατολισμένη προς τις εφαρμογές με γλώσσα υλοποίησης την Java • Σε όλο το βιβλίο εμφανίζονται μελέτες περίπτωσης και συνοπτικές περιγραφές συγκεκριμένων τεχνολογιών • Νέο υλικό για τον προγραμματισμό από την πλευρά του πελάτη, καθώς και μια εισαγωγή στη γλώσσα JavaScript • Εμπλουτισμός του κεφαλαίου της XML • Εμπλουτισμό του κεφαλαίου για τα επιχειρηματικά μοντέλα Διαδικτύου • Μεγαλύτερη κάλυψη των HTML, σχεδιασμού ιστοσελίδων, Java Server Pages, κλήσης απομακρυσμένων διαδικασιών, εσωτερικών υπηρεσιών, πλαισίων ανάπτυξης εφαρμογών, MySQL, SOAP, Apache και υπηρεσιών Ιστού.
Το CD_ROM που συνοδεύει το βιβλίο περιέχει συνδέσμους προς ενδιαφέρουσες ιστοσελίδες για περαιτέρω μελέτη, ασκήσεις προγραμματισμού και προτεινόμενες λύσεις.
Ο Darrel Ince είναι Καθηγητής Υπολογιστικής στο Βρετανικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Έχει γράψει περισσότερα από 30 βιβλία, μεταξύ των οποίων και το Active Java, ένα από τα πρώτα βιβλία σχετικά με προγραμματισμό σε Java.
Το βιβλίο εγκαινιάζει την εκδοτική σειρά «Η δημιουργική γραφή άνευ διδασκάλου» και έχει προέλθει από το μάθημα Δημιουργικής Γραφής που διδάσκει ο συγγραφέας στο ομότιτλο μεταπτυχιακό τμήμα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας καθώς και σε διάφορα σεμινάρια Δημιουργικής Γραφής, εντός και εκτός Ελλάδος. Το υλικό συγκεντρώθηκε σε ένα τόμο για να αποτελέσει βοήθημα για τους εκπαιδευτικούς που θα ήθελαν να αντλήσουν υλικό και ασκήσεις για μαθήματα λογοτεχνίας και δημιουργικής γραφής, όσο και για όποιον ενδιαφέρεται να ασχοληθεί μόνος του με το διήγημα, να παίξει με ασκήσεις, να δοκιμάσει σε νέους τρόπους την προσωπική γραφή του.
Τα Προκαταρτικά του βιβλίου περιλαμβάνουν τον πρόλογο, την εισαγωγή, καθώς και το κείμενο του διηγήματος του Θανάση Βαλτινού. Ακολουθούν τα Προσαρτήματα για το διήγημα, μια μικρή έρευνα για το Λεξιλόγιο, τα Ρεάλια, ένα φιλολογικό Σημείωμα, καθώς και η αναδημοσίευση μιας βιβλιοπαρουσίασης της συλλογής «Εθισμός στη νικοτίνη», στην οποία έχει υπαχθεί τελικά το διήγημα. Η επόμενη ενότητα περιλαμβάνει 86 ασκήσεις επί του κειμένου - απαντημένες και μη, με χαρακτηριστική εκείνη με τα διαφορετικά φινάλε, όπου έχουν συμβάλει ευγενώς και δόκιμοι συγγραφείς και καλλιτέχνες όπως ο Άρης Δαβαράκης, ο Διονύσης Τσακνής, ο Γιώργος Παυριανός, η Sadazhinia- και δύο παραρτήματα: στο πρώτο διαβάζουμε ένα σύντομο βιο-χρονολόγιο του Θανάση Βαλτινού, μια συνέντευξη του σε Μεταπτυχιακούς Φοιτητές, άλλες ερωταπαντήσεις γύρω από το μελετώμενο Διήγημα, ένα σχόλιο για δύο μεταφραστικές εκδοχές του και μια μετάφρασή του στα γαλλικά. Το δεύτερο παράρτημα περιέχει τρία απομαγνητοφωνημένα μαθήματα του Μ.Σ. σε διαφορετικές χρονικές περιόδους και σε διαφορετικά ακροατήρια, με το ίδιο σκεπτικό αλλά με διαφοροποιούμενες κάθε φορά πληροφορίες και αναφορές.
Ιωάννης Παπαδόπουλος
Τα Μαθηματικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση & η Διδασκαλία τους
Το βιβλίο αυτό διαπραγματεύεται θεμελιώδεις έννοιες των μαθηματικών που συναντώνται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Οι έννοιες αυτές προσεγγίζονται τόσο από την άποψη της μαθηματικής τους υπόστασης όσο και από την οπτική γωνία του διδακτικού τους χειρισμού. Στο βιβλίο, ο αναγνώστης θα συναντήσει επιλεγμένες έννοιες από το χώρο της αριθμητικής, της στατιστικής της εισαγωγικής άλγεβρας και της γεωμετρίας.
Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σύγχρονη εποχή
Επιμέλεια ΔΗΜΗΤΡΗΣ Β. ΓΟΥΔΗΡΑΣ
H συγγραφέας Jenny Corbett, Senior Lecturer στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου του Λονδίνου αναλύει διεξοδικά τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των ατόμων και τις στάσεις της κοινότητας απέναντι σε αυτές αποφεύγοντας να περιγράψει άμεσα τα ίδια τα άτομα.
Μελετά τις ανάγκες και τις δυνατότητες της εκπαίδευσης τους, θέτει τα ζητήμα τα μέσα στις πολιτισμικές, κοινωνιολογικές, ψυχολογικές και εκπαιδευτικές τους διαστάσεις και προεκτάσεις. Προτείνει μεθόδους εκπαίδευσης και προσφέρει λύσεις προχωρώντας σε βαθιές τομές, προκειμένου να παρουσιάσει τις ανάγκες και τα προβλήματα απαλλαγμένα από διανοουμενίστικες στρεβλώσεις, επιστημονικές αγκυλώσεις , πολιτικούς αφορισμούς, κοινωνικά στερεότυπα και ιδεολογικές προκαταλήψεις.
Μέλημα του βιβλίου είναι να προβληθεί η δυνατότητα της παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης. Οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν επιμερίζονται μόνο σε διαδικασίες, πρακτικές και αξιολογήσεις που λαμβάνουν χώρα στα σχολεία και τις τάξεις. Αναφέρονται στον πολιτισμό μας , στις κοινωνίες που δημιουργούμε, στα συστήματα που εδραιώνουμε στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομίας και ιεραρχίας, στις ιεραρχήσεις των αξιών, στις σχέσεις μας, στον τρόπο που υπάρχουμε στον κόσμο.
Το βιβλίο απευθύνεται σε όσους διδάσκουν ειδική αγωγή στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, σε εκπαιδευτές ή συντονιστές της ειδικής αγωγής και σε όσους εργάζονται ήδη ή πρόκειται να εργαστούν σε ειδικά σχολεία και ιδρύματα για άτομα με ειδικές ανάγκες. Κρίνεται, επίσης, χρήσιμο για γονείς παιδιών με ειδικές ανάγκες καθώς και για κάθε άτομο που ευαισθητοποιείται γύρω από ζητήματα εκπαίδευσης, κοινωνικής, πρόνοιας και κοινωνικής ένταξης των ατόμων με ειδικές ανάγκες.