logo uom v

fb  twitter  instagram linkedin

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ (1990-2015)

Η παρούσα ερευνητική εργασία έρχεται να συμπληρώσει την ευρύτερη θεματική που αφορά τόσο την πρόληψη όσο και τη αντιμετώπιση του αναλφαβητισμού, παρουσιάζοντας και αναλύοντας τις εξελίξεις που μεσολάβησαν από τα τέλη του εικοστού αιώνα, μέχρι και σήμερα.
Η ενασχόληση με την εν λόγω επιστημονική, ερευνητική και διδακτική περιοχή παραμένει πάντα ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και ελκυστική , δεδομένου ότι ο εγγραμματισμός συμβάλλει καθοριστικά στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας του ατόμου, καθώς προωθεί την ενεργό συμμετοχή των πολιτών και την αύξηση των δυνατοτήτων τους για επαγγελματική και κοινωνική ανάπτυξη και ευημερία.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

MARK BURRELL
Αρχιτεκτονική Υπολογιστών Θεμελιώδεις έννοιες
επιστημονική επιμέλεια ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΣΚΑΛΗΣ
μετάφραση ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΑΣΚΑΛΗΣ – ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ

Αρχιτεκτονική υπολογιστών είναι η μελέτη της συνολικής σχεδίασης των εξαρτημάτων υλισμικού και λογισμικού ενός υπολογιστικού συστήματος. Συχνά οι φοιτητές θεωρούν δύσκολο αυτό το αντικείμενο εξαιτίας του ιδιαίτερα τεχνικού περιεχομένου του. Το βιβλίο αυτό, μέσω της χρήσης λογισμικού προσομοίωσης, βάζει τους αναγνώστες από την αρχή να συμμετέχουν και τους καθοδηγεί με επιτυχία κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Γραμμένο για προπτυχιακούς φοιτητές που παρακολουθούν εισαγωγικές ενότητες αρχιτεκτονικών υπολογιστών, το παρόν διδακτικό εγχειρίδιο ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του γνωστικού αντικειμένου με τρόπο απλό και προσιτό.
Το βιβλίο χωρίζεται στα ακόλουθα τέσσερα κύρια μέρη:
Τα δομικά τμήματα-όπου καλύπτονται οι βασικές έννοιες του αντικειμένου και παρουσιάζεται ένας απλός επεξεργαστής.
Χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή-όπου θεμελιώνεται η πρακτική χρήση του επεξεργαστή ξεκινώντας με απλά προγράμματα.
Κάτω από το κάλυμμα – όπου εξετάζονται οι πιο προχωρημένες δυνατότητες και τεχνικές των επεξεργαστών.
Ο πραγματικός κόσμος – όπου εξετάζεται το πώς συσχετίζονται οι παρουσιασθείσες έννοιες και τεχνικές με τους σύγχρονους μικροεπεξεργαστές.
Κάθε κεφάλαιο περιλαμβάνει χρήσιμα στοιχεία όπως πρακτικά παραδείγματα, μια διεκπεραιωμένη άσκηση, ασκήσεις στο τέλος του κεφαλαίου και ορισμούς σημαντικών λέξεων στα πλευρικά περιθώρια.

Το βιβλίο συνοδεύεται από CD που περιλαμβάνει την εργαλειοθήκη JASP και την τελευταία έκδοση του πακέτου Digital Works.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΜΕΡΟΣ Ι

ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ε. ΑΠΕΡΓΗΣ
Ασκήσεις μακροοικονομικής θεωρίας και πολιτικής, μέρος Ι
Ο μακροχρόνιος στόχος του εγχειριδίου αυτού είναι να αυξήσει την αποτελεσματικότητα των φοιτητών ενός μακροοικονομικού μαθήματος στο να έχουν την ικανότητα να χειρίζονται τόσο θεωρητικά όσο και εμπειρικά (μέσω ποσοτικών ασκήσεων) τις έννοιες του συγκεκριμένου μαθήματος. Ο βραχυχρόνιος φυσικά στόχος του εγχειριδίου είναι οι φοιτητές να ξεπεράσουν τις οποιεσδήποτε δυσκολίες που αντιμετωπίζουν με τις εξετάσεις τους.

Ο Νικόλαος Απέργης είναι Καθηγητής του Τμ. Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΙΙ

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Θ. ΣΟΛΔΑΤΟΣ
Θέματα μικροοικονομικής ΙΙ

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτού του βιβλίου είναι ότι αναπτύσσει διεξοδικά τη θεωρία ολιγοπωλίων και από την άποψη της θεωρίας παιγνίων, καθώς και τη θεωρία γενικής ισορροπίας και ευημερίας, περιλαμβανομένων των εννοιών του πυρήνα, της δίκαιης και της εξισωτικής κατανομής. Απευθύνεται σε σπουδαστές και φοιτητές της οικονομικής επιστήμης

Ο Γεράσιμος Σολδάτος είναι Αν. Καθηγητής στο Τμ. Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου
Μακεδονίας

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Β' ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Β΄- Διδακτική Ενηλίκων

ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΚΑΨΑΛΗΣ / ΑΔΑΜ.ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΗΣ

Τα περισσότερα εγχειρίδια Διδακτικής αρχίζουν συνήθως με μία διδακτκή
Θεωρία, στην οποία κυρίως στηρίζονται , π.χ διδακτική θεωρίας της μόρφω-
Σης, της μάθησης και τελευταίως της κυβερνητικής ή της επικοινωνίας. Στην
Εκπαίδευση ενηλίκων δεν είναι δυνατόν να στηριχθεί κανείς σε κάποια από τις
Θεωρίες αυτές. Δεν μπορεί ωστόσο να γίνει λόγος για Διδακτική της εκπαίδευ-
Σης ενηλίκων, όπως και γενικότερα για την Διδακτική, χωρίς αναφορά στην
Πράξη. Η Διδακτική είναι πρωτίστως και κυρίως συσσωρευμένη εμπειρία .Για
Αυτό ο δρόμος προς την διδακτική θεωρία παρουσιάζεται πάντα ως ένας δρόμος
Μίας σταδιακής αφαίρεσης και γενίκευσης. Όποιος θέλει να διδάξει σχεδιάζει
Και δοκιμάζει τον δρόμο τον οποίον θα ακολουθήσει και στοχάζεται γύρω από
Την πορεία του. Στα πλαίσια της διαδικασίας αυτής αξιοποιεί τις προηγούμενες
Εμπειρίες του, τόσο τις επιτυχημένες όσο και τις αποτυχημένες, αλλά και τις
Γνώσεις άλλων και όλα αυτά τα κάνει γνώση, διδακτική θεωρία